تمرکز نیرو و آرایش نظامی در 300 کیلومتری ایران


تمرکز نیرو و آرایش نظامی

در 300 کیلومتری ایران

یونگه ولت ـ گزینش و ترجمه رضا نافعی

دولت آمریکا جنگ افزارهای بیشتری به منطقه خلیج فارس منتقل می کند. همزمان با مذاکرات در بارۀ برنامه اتمی ایران ، که گویا رو به پیشرفت هم هست، واشنگتن بگونه ای نمایشی به صحنه سازی تدارک جنگ ادامه می دهد. روز شنبه ( دیروز) نیروی هوائی آمریکا تایید کرد که چندین فروند هواپیما از نوع  اف. 22 » درجنوب غربی آسیا » مستقر شده اند. سخنگوی مزبور نه در مورد تعداد هواپیما های تازه مسقر شده اطلاعی داد و نه در مورد محل استقرار آنها.

اکثرا حدس زده می شود که محل استقرار آنها پایگاه  الظفره در ابوظبی است. الظفره بخشی از مجتمع پایگاه دریائی، زمینی و هوائی  در نزدیکی ابوظبی پایتخت امارا ت  قرار دارد که   از سال 2009 در اختیار  فرانسه  و همچنین آمریکا قرار دارد. این دولت ها هواپیما های ویژه بنزین گیری در هوا و همچنین هواپیما های بی سر نشین را در آنجا مستقر ساخته اند.  الظفره  در نزدیکی تنگه استراتژیک هرمز قرار دارد  و فاصله آن تا نزدیکترین ساحل ایران فقط 300 کیلومتر است .

هواپیماهای شکاری اف 22 که  راپتور نیز نامیده می شود، مدرن ترین هواپیما در نوع خود هستند، آن هم نه تنها در آمریکا بلکه در جهان. این هواپیما بدلیل داشتن امکاناتی چون رادار گریزی، سرعت ، قابلیت تحرک و دقت در عمل  برتری ها آشکار بر انواع دیگر شکاری ها دارد. البته این ویژه گی ها تا کنون در عرصه عمل آزموده نشده اند، زیرا در سالهای اخیر امکانی  برای آزمودن آنها در جنکهای هوائی واقعی پیش نیامده بود.

در ماه مارس نیروی هوائی آمریکا اعلام کرد که تعدادی  هواپیمای جنگنده از نوع    اف ــ  15 به پایگاهی  در حوزه فرماندهی میانه ، که محل  دقیق آن ذکر نشده بود منتقل شده اند. حوزه فرماندهی میانه در بر گیرنده مصر، اسرائیل،شبه جزیره عربستان، ایران و نیز افغانستان است. در ماه گذشته نیروی دریائی آمریکا اعلام کرد که تعداد کشتی های مین جمع کن خود را در   منطقه  پیرامون تنگه هرمز دوبرابر کرده  و به 8 واحد ارتقاء داده است. افزون بر این سه واحد بالگردان از نوع CH – 53، ویژه جمع آوری مین های دریائی به این منطقه فرستاده شده است.

همزمان با این  فعالیت ها  ژنرال  Benny Gantz  سرفرمانده سابق ارتش اسرائیل و همچنین Juwal Diskin رئیس سابق  شین بت ( سازمان امنیت اسرائیل ) از تبلیغات جنگی علیه ایران انتقاد کردند. جوآل  دیسکین ، 52 ساله، رئیس سابق سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل که از سال 1978 عضو این سازمان و از سال 2005 تا 2011 در رأس آن قرار داشت، روز جمعه گذشته، هنگام حضور در یک جلسه بحث عمومی، بنا به گزارش روزنامه ها آرتس،    در شهر کفار سبا گفت : »  بزرگترین مسئله من این است   که اگر واقعه ای در  ابعاد جنگ   با ایران و یا یک جنگ منطقه ای رخ دهد، من اعتمادی به رهبری کنونی کشور، که باید ما را در این جنگ هدایت کند ندارم. من نه به نخست وزیر اعتماد دارم و نه به وزیر دفاع. من به رهبرانی که تصمیماتشان را بر اساس احساس های آخرزمانی  اتخاذ می کنند اعتماد ندارم. (..) باور کنید که من  آنها را کاملا از نزدیک زیرنظر داشته ام . (..) آنها کسانی نیستند که آرزو کنم در چنان شرائطی سکاندار باشند . آنها  در مورد مسئله ایران جامعه را فریب می دهند. آنها خطاب به جامعه می گویند اگر اسرائیل دست بکار شود ایران به بمب اتمی دست نخواهد یافت. این مردم فریبی است. واقعیت این است که بسیاری از کارشناسان گفته اند که حمله اسرائیل بر تلاش ایران شتاب خواهد بخشید.» » آقای نخست وزیر ( نتان یاهو) می داند که اگر فقط  یک گام کوچک  به جلو  بردارد ، کل دستگاه حکومتش و ائتلافی که کرده است، فروخواهد پاشید.»

http://www.jungewelt.de/2012/04-30/022.php

بیان دیدگاه