آغاز دوباره جنگ زرگری میان نتانیاهو و اردوغان


آغاز جنگ زرگری دوباره میان نتانیاهو و اردوغان!

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی

 آمار مراجعه به سایت تا کنون

4،273،340

مقاله

1085

نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در روزهای گذشته با هم به مجادلات لفظی پرداختند و یکدیگر را به  کشتار مردم غیر نظامی متهم ساختند.

در » تویتی» که روز شنبه منتشر شد، آدمی چون نتانیاهو، اردوغان را » اشغالگر قبرس شمالی» خواند و بدنبال آن این اتهام را بر زبان راند که ارتش ترکیه «در روستاهای کردستان دست به کشتار زنان و کودکان کرد زده است».

روز بعد رئیس جمهور ترکیه پاسخ داد، تا آنجا که قادر به پاسخ بود. او اسرائیل را  «صدای سرکوبگران » نامید که علیه مردم فلسطین دست به جنایت می زند. با این الفاظ: «نتانیاهو تو بی رحمی. تو سرپرست تروریسم دولتی هستی. و ادامه داد: تا زمانی که اسرائیل به گناهان خود اعتراف نکرده است، به جنایت خود علیه بشریت اعتراف نکرده است، به کشتار و ویرانگری های خود پاسخ نداده است، حق ندارد کسی را متهم سازد.

چند تن از مقامات برجسته دولت ترکیه حمله ادروغان به نخست وزیر اسرائیل را دنبال کردند. مولوت کاوش اوغلو، وزیر خارجه  ترکیه نتانیاهو را یک «جانی بی وجدان » نامید که مسئول قتل عام مردم بی گناه فلسطین است . ابراهیم کالین، سخنگوی اردوغان و مشاور اعظم او نیز خواستار آن شد که » اسرائیل به اشغال غیرقانونی مناطق فلسطینی پایان دهد.»

نتانیاهو قبل از آغاز مراسم کریسمس، با گروهی از سربازان مسیحی ارتش اسرائیل دیدار کرد و در این مراسم رئیس جمهور ترکیه را متهم ساخت به این که  او»یک دیکتاتور ضد سامی است» که شیفته اسرائیل است، ولی از گذشته بهتر شده است، اردوغان در گذشته هر دو ساعت یکبار به من حمله می کرد و حالا هر شش ساعت یکبار».

نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که :» ترکیه  روز به روز دیکتاتوری تر می شود». این که رهبران دو کشور از یکدیگر خوششان نمی آید، شناحته شده است و در گذشته نیز  آنها بکرات به یکدیگر توهین کرده اند. رئیس جمهور ترکیه همواره  تل آویو را متهم می سازد که  با فلسطینی های مقیم نوار غزه و بخش غربی اردن بد رفتاری می کند. پس از آن که اسرائیل در تابستان گذشته «قانون ملی» را، که مورد مناقشه است،  تصویب کرد ترکیه   حملات خود به اسرا ئیل را تشدید کرد. از سوی دیگر نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیلی  اردوغان را مورد انتقاد قرار داه اند که  از رزمندگان حماس و ایران حمایت می کند.

https://deutsch.rt.com/international/81577-staatsterrorchef-gegen-antisemitischer-diktator-netanyahu-und-erdogan/

https://t.me/siteaayandema به تلگرام آینده ما بپیوندید

بیان دیدگاه