جنگ سوم جهانی «11 سپتامبر» رسما آغاز شد


جنگ سوم جهانی

«11 سپتامبر» رسما آغاز شد

 

010911-N-3783H-044
Pentagon, Arlington, Virginia (Sept. 11, 2001) Ð «The Pentagon is functioning» was the message Defense Secretary Donald Rumsfeld stressed during a press conference in the Pentagon briefing room barley eight hours after terrorists crashed a hijacked commercial jetliner into the national military headquarters. Pictured left to right: Secretary of the Army Tom White, Chairman of the Joint Chiefs of Staff Army General Henry Shelton, Secretary of Defense Donald Rumsfeld, and Senators John Warner of Virginia and Carl Levin of Michigan. U.S. Navy Photo by PhotographerÕs Mate 2nd Class Bob Houlihan (Released)

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی

آمار دیدار از سایت تا کنون

4،301،619

ترجمه

1093

مدت هاست که » جنگ علیه ترور بصورت پایدار و ثابت در آگاهی جمعی جا افتاده است. در این مورد بندرت پیکاوی می شود که  جنگ با ترور از کجا و چگونه پیدا شد.

11 سپتامبر مهمترین نقطه عطف ژئو پلیتیک در تاریخ معاصر محسوب می شود. آن حملات مرگبار در نیویورک مدخلی شد برای مبارزاتی بی سابقه علیه  تفسیری خود  ساخته از این  که «شر» چیست. پرسشی که به کرات مطرح شده این است «واقعا  چرا علیه ما هستند؟ . پرسشی که در واقع پرسش نیست بلکه لفاظی است وآنها که پرسش را طرح می کنند  خود نیز فورا به آن پاسخ می دهند. پاسخشان این است:»  شیوه زندگی ما» ست که سبب می شود اسلامگرایان متعصب فورا جوش بیاورند وعلیه ما ازکوره در بروند.   از آن  زمان قاعده برای مقابله با » اسلامگرائی» این شده است که » باید از ارزش های خود دفاع کنیم».

سالهاست که همه می دانند  علت سومین «جنگ خلیج» (فارس) دروغی بود که  ( امریکا و انگلیس) برای تغییر رژیم در عراق ساختند و ادعا کردند عراق سلاح های کشتار انبوه دارد. ولی پس از تسخیر عراق از آن سلاحهای کشتار انبوه اثری یافت  نشد.

با این حال ممکن است بسیاری از افراد هنوز هم از ابعاد گسترده رنج و نابودی که آن » جنگ صلیبی» پس از 11 سپتامبر 2001 برای سراسر خاورمیانه به ارمغان آورد با خبر نباشند.

صرفنظر از هزینه های نجومی آن ماشین نظامی که از آن زمان تا کنون شبکه خود  را بر جهان  محکم تر ساخته است حالا  مجبور است  پیوسته  تصویری از دشمنی تازه نیز عرضه کند.

در واقع، آمارهای اخیر نشان می دهد که تعداد مسلمانان و جهادی های افراط گرا پس از حملات 11 سپتامبر چندین برابر شده است. از یاداوری این واقعیت آشکار می گذریم که در اثر این جنگ ضد ترور چه بسیار زندگی ها که بر باد رفت. امروز گروهی می گویند جنگی که تقریبا 20 سال پیش آغاز شد اینک خود تبدیل به یک هدف شده است، در حالی که گروهی دیگر می گویند این جنگ از روز اول هم هدفی غیر از این نداشته است.

(اشاره: حملات 11 سپتامبر 2001 انگیزه جنگ علیه افغانستان خوانده شده، در حالی که نقشه آن 18 ماه قبل از حملات 11 سپتامبر، در زمان بیل کلینتون، ریخته شده بود. کلینتون، خود، در پایان سپتامبر 2006، رسما این واقعیت را اعتراف کرد. بنا به تایید Naiz Naik   وزیر خارجه پاکستان در آن زمان،  دستگاه حکومتی جورج بوش، قبلا، در ماه ژوئن 2001( دو ماه قبل از واقعه 11 سپتامبر)  همپیمان محلی خود پاکستان را از وجود چنین نقشه هائی مطلع ساخته بود.

جنگ علیه افغانستان، سرآغاز خط مشی تازه امریکا، یعنی دوران فتوحات جنگی در ابعاد تازه بود. هم این جنگ و هم جنگ  علیه عراق بخشی از «طرح خاور میانه بزرگ»( Greater Middele East Initiative نئوکانهای ایالات متحده امریکا بود.) برگرفته از آینده ما : ترجمه شماره 1090)

https://deutsch.rt.com/meinung/82609-vierte-weltkrieg-gegen-terror-krieg/

https://t.me/siteaayandema  تلگرام آینده ماَ

بیان دیدگاه