» هوش مصنوعی» به جنگ دروغگوئی رسانه ای می آید


«هوش مصنوعی»

 به جنگ دروغگوئی رسانه ای می آید

راشا تودی ترجمه رضا نافعی

 امار سایت تا کنون 4،476،872

 

ترجمه

1159

 

کنفرانس رسانه ها » رکن چهارم : نقش رسانه ها در چالش های بین المللی »  در 2 اکتبر در مسکو برگزار شد.

 

روز 2 اکتبر راشا تودی کنفرانس رسانه ها » رکن چهارم : نقش رسانه ها در چالش های بین المللی » را بر پا کرد. دعوت شدگان به کنفرانس نمایندگان برجسته رسانه ها و روزنامه نگاران جنگی بودند. سردبیر راشیا تودی خانم مارگاریتا سیمونیان نیز در مجمع حضور داشت.

نمایندگان رسانه ها ی برجسته ، کارشناسان عرصه رسانه ای و روزنامه نگاران  رویداد های جنگی، از جمله روزنامه نگاران راشا تودی در مورد چگونگی تغییر روزنامه نگاری جنگی  کارشناسان صنعت و روزنامه نگاران جنگ ، از جمله روزنامه نگاران RT ، در مورد چگونگی تغییر روزنامه نگاری جنگ ، و اینکه آیا تحقق عینیت در گزارش های منعکس کننده  درگیری ها امکان پذیر است یا خیر ، سخن گفتند و نیز در باره این  که آیا هوش مصنوعی می تواند اخبار دروغین و سایر مشکلات رسانه های مدرن را برطرف ساز؟.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر راشا تودی  دربخش بحث برانگیز : «مخاطرات و مسئولیت های روزنامه نگاری»  شرکت  و اظهار نظرکرد. او  در پاسخ به این پرسش که رسانه ها تا چه حد می توانند  در باره این یا آن رویداد گزارشی عینی عرضه کنند یا دیگر چالش ها را روشن سازند نمونه ای عرضه کرد و آن عبارت بود از جوانک سوریائی که » کلاه سفیدها» از او برای صحنه سازی استفاده کردند: تصویر این جوانک   که ظاهرا در میان آوار های یک ساختمان فروریخته نشسته است به همه جهان فرستاده شد. این تصویر تبدیل شد به مظهر مظالمی که اسد و ارتش او بر مردم خود بر مردم سوریه روا می دارند(….) ولی ما این جوان را پیدا کردیم. همکاران جوان ما – که گزارشگران اصیل و واقعی رویداد های جنگی هستند او و پدرش را یافتند.

پدر او از حامیان بشار اسد است و از اپوزیسیون سوریه نفرت دارد. پدر برای ما تعریف کرد که » کلاه سفید ها » از جائی پیدا شدند مقداری خاک وخل به سر و روی پسرش ریختند ، او را محاصره کردند  و نگذاشتند پدر و مادرش به او نزدیک شوند.

از جوانک عکس گرفتند و بلافاصله از محل دور شدند. این ها را پدر آن جوان به ما گفت . ما داستان را در سراسر جهان پخش کردیم . فکر می کنید غیر از راشا تودی رسانه دیگری هم آن را منتشر کرد؟ البته پاسخ منفی است. این ما بودیم که واقعه را به گوش تمام دنیا  رساندیم – فقط ما به تنهائی.

هیچ یک از فرستنده های تلویزیونی، هیچ روزنامه یا مجله ای، که آن عکس را روی جلد خود چاپ کردند و جوانک و خانواده او را بعنوان نمودارمقاومت خلق علیه اسد معرفی کردند، هیچکدام عذر خواهی نکردند و حتی نگفتند خبری که پخش کردیم نادرست بود. آب از آب تکان نخورد و هیچ کس صدایش در نیامد.

در پایان ، کنفرانس که به ابتکار  راشا تودی  برای بزرگداشت  بین المللی  خالد الخاطب روزنامه نگار سوریائی – خبرنگار رویدادهای جنگی – بنیاد نهاده شده است،    به  جمع بندی نظرات مطروحه پرداخت.

 

 

https://deutsch.rt.com/russland/93027-rt-veranstaltet-konferenz-zur-rolle/

بیان دیدگاه