برای حمله به ایران سرانجام همه با هم شدند !


برای حمله به ایران

سرانجام همه با هم شدند!

رضا نافعی

(مستند به اطلاعات مربوط به سمت گیری های جدید ناتو)

اشپیگل آنلاین می نویسد:

واژه هائی که هرمان  فان رومپوی، رئیس شورای اتحادیه اروپا بر زبان آورده واژه های پر ضرب و زوری هستند، که اگر آنها را باور کنیم یعنی همه چیز در معرض سقوط است. صحبت بر سر حیات اتحادیه اروپاست. او گفت: «ما با بحران موجودیت روبروهستیم، برای تضمین بقای منطقه یورو» باید همه دست بدست هم بدهیم.» اگر منطقه یورو نتواند به بقای خود ادامه دهد اتحادیه اروپا هم نمی تواند به حیات خود ادامه دهد».

رومپوی، سیاستمداری آینده نگر محسوب می شود و می داند فروپاشی چگونه آغاز می شود. به هر حال او نخست وزیر بلژیک بوده، کشوری که در آستانه سقوط قرار داشته است. هرچند که از دیدگاه صدر اعظم آلمان «مرکل» سخنان او مبالغه آمیز است.

مرکل می گوید: «من . باور ندارم که منطقه یورو با خطر مواجه است». اما وقتی صحبت از ثبات یورو به میان می آید صدر اعظم آلمان هم صراحت به خرج می دهد  و در کنگره حزب دموکرات مسیحی که در آغاز هفته برپا شده بود واژه هائی را به کار گرفت که همسنگ سخنان رومپوی بود. وی گفت: «اگر یورو شکست بخورد اروپا هم شکست خورده است».

معنای این هشدار آنست که کشورهای اروپائی با مساحت اندک جغرافیائی و جمعیتی اندک نمی توانند در عرصه رقابت بین المللی با کشورهائی چون چین، هند، برزیل، اندونزی و.. که خاکشان یک «شبه قاره» است و  کمترین تعداد جمعیتشان دویست میلیون نفر است، راه به جائی ببرند و قافیه را باخته اند. البته این فکر تازه نیست و شش کشور پایه  گذار «جامعه اقتصادی اروپا» در سال 1951 خیلی زود پی بردند که دیگر نمی توانند با سی، چهل میلیون جمعیت خود کشورهائی چون چین و هند و..  از دست رفته را دوباره به اسارت در آورند. آنچه یاد آوری دوباره این نکته را ضروری ساخته این است که اگر این اتحادیه (که امروز 500 میلیون جمعیت دارد) از هم بپاشد، کار همه آنها زار است.

وضع اقتصادی آمریکا هم  روشن تر از آنست که نیازی به توصیف داشته باشد.

همزمان با این احوال و انتشار این سخنان، اجلاس سران ناتو در لیسبون پایتخت پرتقال برپا شد تا برنامه کار این اتحادیه نظامی را برای ده سال آینده تصویب کند. برنامه عبارتست از گزارش 55 صفحه ای و محرمانه کمسیون  مادلن البرایت، وزیر خارجه سابق آمریکا، که بنا به سفارش ناتو  تهیه شده است.

خانم البرایت هنگام معرفی گزارش به جرائد گفت: باید واکنش ناتو در برابر مخاطرات نامشخص و فزاینده هدفمند تر و سریعتر باشد. از نظر این کمسیون مخاطرات عبارتند از ضرباتی که تروریست ها می توانند وارد آورند و حملاتی که از طریق اینترنت می تواند صورت گیرد، موسوم به حملات سایبری. بنا به اظهارات موکد راسموسن، دبیر کل ناتو، این اتحادیه نظامی، کماکان خود را مجاز می داند که خارج از کشورهای عضو ناتو دست به عملیات نظامی بزند، مانند افغانستان.

هسته مرکزی برنامه تازه ناتو ایجاد سیستم دفاع  ضد موشکی در اروپاست که روسیه هم باید در ایجاد و استفاده از آن سهیم باشد. به عبارت دیگر، روسیه هم  به عضویت ناتو در می آید. در عین حال راسموسن و البرایت هر دو تاکید می کنند که تا وقتی سلاح اتمی در جهان وجود دارد ناتو هم باید نیروی اتمی مطمئن و قابل اتکاء داشته باشد. یعنی صحبت از خلع سلاح اتمی دیگر معنا ندارد!

65 درصد از کل هزینه دفاعی جهان، 71 درصد از پولی که در تمام جهان برای خرید اسلحه خرج می شود و 80 در صد از کل هزینه پژوهش های نظامی سهم ناتو است.

از روز تشکیل ناتو تاکنون پیوسته تاکید کشورهای عضو آن بر این بوده که این یک اتحادیه دفاعی است. اینک این پرسش مطرح می گردد که کجاست آن ابر قدرتی که مقتدر ترین کشورهای جهان را با چنین بودجه عظیم دفاعی به وحشت انداخته است؟ کشور های اتمی مانند چین، روسیه یا هند؟ نه.  آن هیولائی که ابر قدرت ها آن را به یکدیگر نشان میدهند ایران است که اکثر مردم در بند آن از فقر و درماندگی آه ندارند تا با ناله سودا کنند.

البته  آنطور که رسانه ها خبر می دهند، در اصل گزارش اسمی از ایران نیامده  ولی   در بسیاری از تفسیر های رسانه ای غربی فقط از ایران بعنوان عامل خطر نام برده می شود! چرا؟

پاسخ: ایران موشک های دور پرواز دارد !

آن مشکل اساسی که تا کنون برای حمله نظامی ناتو به ایران وجود داشت این بود که روسیه با حمله ناتو به ایران مرزهای خود را در خطر می دید و طبیعتا با این حمله موافق نبود و کشور های ناتو نیز نمی خواستند خود را با روسیه  در گیر کنند. پس به این نتیجه رسیدند که باید  با روسیه همکاری کرد. چون خود روسیه هم با این مخاطرات روبروست. فُن پلتس، نماینده آلمان در کنفرانس کارشناسان ناتو، در مصاحبه خود با اشپیگل(46) می گوید: «از افغانستان نیروهائی ما را تهدید می کنند که لباس نظامی بر تن ندارند، افرادی که در میان مردم غیر نظامی گم می شوند و دوباره ظاهر می شوند، افرادی که پیرو استراتژی با منطق نیستند، بلکه اغلب معتقد به ایدئولوژی های غیر منطقی( مذهبی) هستند. نه ما می توانیم در برابر  چنین روند هائی  بی تفاوت بمانیم، نه روس ها. هرکس که نگاهی  به نقشه مرزهای جغرافیائی روسیه بیاندازد می بیند که: مناطق مسئله آفرین، از خاور دور تا بحر خزر، یکی بعد از دیگری ردیف شده اند.»

مقدمات همکاری با روسیه در جنگ افغانستان تدارک دیده شد که هم اکنون نیز در جریان است. اینک با عضویت روسیه در ناتو به روسیه اطمینان داده می شود که اولا حمله به ایران مقدمه حمله به روسیه نیست. ثانیا روسیه با پیوستن به ناتو خود می تواند بعنوان عامل فعال در حمله به ایران سهیم گردد: بخش های شمالی ایران را روسیه تصرف کند و بخش های جنوبی را هم آمریکا و شرکای غربی اش!

به این صورت مشکل حمله به ایران که از زمان جورج بوش بر روی میزمانده  بود و به اجرا در نمی آمد. می تواند به مرحله اجرائی نزدیک شود.

تدارک مقدمات این طرح چند سال بطول انجامید. اینکه آیا ایران خود به  فن آوری موشک سازی دست یافت و یا با کمک های فنی یک کشوردیگر، این بهانه مناسب را بدست ناتو داد یک پرسش است و به نمایش گذاشتن و شلیک هراز چندگاهی و جنجالی این موشکها- در چند سال گذشته- و آماده کردن این زمینه مناسب  برای ناتو و افکار عمومی جهان پرسش دوم است. آیا هنگام آن نرسیده که بپرسیم  کدامند آن دست های مقتدری که از درون دستگاه های تصمیم گیرنده جمهوری اسلامی درست همان مقدماتی را فراهم می آورند و با بوق و کرنا به جهان اعلام می دارند، که آمریکا و اروپا و روسیه و اسرائیل برای برای توجیه حمله نظامی به ایران به آن نیاز دارند؟ این دست های مقتدر از کدامین روزنه، ورود کرده و فرمان فاجعه را بدست گرفته اند؟

5 پاسخ

  1. تحلیل جالبی ارایه شده.
    تشکر از گزینش و ترجمه خوبتان.
    صفوی

  2. » بحر خزر»؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بابا، جون مادرت اگه نمیگی «دریای مازندران»، دست کم بگو دریای خزر.

  3. جناب رضا نافعی

    درود برشما

    مقاله شما را خواندم یعنی مقاله ( برای حمله به ایران همه با هم شدند )

    الحق و والانصاف بسیار شیوا , روشن , روان , و گویا بود

    دست مریزاد واقعا از اینکه یک ایرانی در المان اینگونه برای ایران فعالیت میکند به خودم میبالم و به شما افتخار میکنم

    امیدوارم همواره سلامت و شاداب باشید و ما هم همچنان از مقاله های شما هم لذت ببریم و هم اوضاع کار دستمان اید.

    مقاله شما را پرینت کردم و تقریبا به همه اشنایان دادم تا از اینده ایران با خبر باشند

    جناب نافعی مردم ایران به طور عجیبی از اینده شان و از اینکه قرار است چه بلایی سرشان بیاید در بی خبری محض به سر میبرند

    انچنان مسحور این یارانه ها شدند که هیچ خبر دیگری برایشان اهمیت ندارد و این جاست که دست نوشته های شما میتواند بی نهایت روشنگر باشد

    البته اگر به خرجشان برود

    برای شما ارزوی طول عمر و سلامتی میکنم

    هموطن شما از ایران

  4. رضا جان دوست
    با درود وتحیّات بسیار
    این بار هم عالی وبسیار به هنگام.دست ودلت به جا وبه کام
    مصطفا

  5. JOMHOORIE ESLAMI =FESAD NEKBAT RESHVE VA,,,,,, TAMITAVANID EFSHA VA ROSHANGARI KONID.ZENDE BAD IRAN

بیان دیدگاه