ارتش کنترل فرودگاه ها را بدست گرفت


ارتش کنترل فرودگاه ها را بدست گرفت

اسپانیا در آستانه

اعلام برقراری قوانین نظامی

اشپیگل آنلاین- ترجمه رضا نافعی

نظامیان اسپانیا، شبانه فرودگاه های این کشور را تصرف کردند و ارتش کنترل فرودگاها را بدست گرفت. دولت اسپانیا تهدید کرد برای مقابله با اعتصاب کارمندان برج های هدایت در فرودگاه ها وضع اضطراری اعلام خواهد کرد. آلفردو پرز روبالکابا، معاون نخست وزیر، در اجلاس فوق العاده کابینه، اعلام کرد اگر اوضاع به حال عادی باز نگردد، دولت وضع اضطراری اعلام خواهد کرد. و اگر کارمندان برج ها فورا برسرکار خود باز نگردند بلافاصله تحت تقیب قانونی قرار خواهند گرفت که در نهایت به زندانی شدن آنها خواهد انجامید.

کارمندان برج ها با اعتصاب خود آمد و رفت هوائی اسپانیا را تقریبا بطور کامل متوقف کرده اند. 90 در صد از کارمندان برج ها یا محل کار خود را ترک کرده اند یا اصلا بر سر کار حاضر نشده اند.

فرودگاه های مادرید، بارسلون، مایورکا، ایبیسا و جزائر قناری، به دلیل این اعتصاب مجبور شدند کار خود را تعطیل کنند. 330 هزار مسافر در اسپانیا «زمینگیر» شده اند. بسیاری از مسافران پس از ساعت ها انتظار در فرودگاه ها یا مجبور به بازگشت به خانه ها و یا هتل های خود شدند، بسیاری نیز شب را در فرودگاه بسر آوردند.

فقط چند ساعت قبل از این اعتصاب، دولت  تصمیم  گرفته بود دامنه صرفه جوئی ها را گسترش دهد تا از فشار سرمایه گذاران به اسپانیا بکاهد. یکی از تصمیمات دولت سپردن کار فرودگاه ها به بخش خصوصی است. کارمندان برج ها از مدت ها پیش برای افزایش دستمزد ها، شرایط کاری و خدمات دریافتی  خود مشغول مذاکره بوده اند.

روز شنبه یک سخنگوی سازمان فرودگاه های اسپانیا  در مادرید اعلام کرد که فرودگاه های سراسر کشور هنوز تعطیل هستند و وضع امروز با دیروز فرقی ندارد.

یک سخنگوی سازمان فارپورت از آلمان اعلام کرد از روز جمعه 14 پروازها از فرودگاه فرانکفورت  آلمان  به اسپانیا حذف شده اند و در فرودگاه دوسلدرف آلمانی نیز پرواز ها حذف شدند.

مسافران انگلیسی نیز با همین مشکل روبروهستند . بر اساس اطلاعات روزنامه دیلی تلگراف هزاران مسافر انگلیسی بلاتکلیفند.  تعداد مسافران هوائی میان انگستان  و اسپانیا سالانه بالغ بر 35 میلیون نفر است.

http://www.spiegel.de/reise/europa/0,1518,732830,00.html

بیان دیدگاه