بایگانی‌های روزانه: 9 ژانویه 2016

«جبهه جهانی علیه عربستان» فرصت بزرگی که ایران با ماجرائی از دست داد!

«جبهه جهانی علیه عربستان»

فرصت بزرگی که ایران با ماجرائی از دست داد!

روسیه امروز: برگفته از خبرگزاری روتیرز

گزینش و ترجمه رضا نافعی

568fb908c46188176d8b458e جبهه جهانی علیه عربستان

«هانس ژزف فل» رئیس » گروه نظارت بر انرژی»- Energy Watch Group (EWG),- خواستار تحریم خرید نفت از عربستان سعودی شد. او که در گذشته نماینده فراکسیون حزب سبزها در مجلس آلمان بود از دولت آلمان خواست که نه تنها به فروش اسلحه به عربستان خاتمه دهد بلکه واردات نفت عربستان به آلمان را نیز ممنوع سازد.

در سندی که دیروز در پایگاه اینترنتی » تله پلیس» منتشر شد گفته شده است که فقط از این طریق می توان منبع مالی » رژیم ستمکار» را مهار کرد.

» هانس ژزف فل» با اشاره به اعدامِ جمعیِ اخیر که شیخ النمر شیعه هم در میان آنها بود، از سوی دستگاه سلطنتی عربستان، گفت که «سیاست این خاندان ، نفت ریختن بر آتش شعله ور جنگ در خاور نزدیک است». این سیاستمدار شیوخ عربستان را متهم ساخت به این که » صلح جهانی را به شدید ترین وجه » به خطر می اندازند. دیگر قابل پذیرش نیست که رژیم سلطنتی عربستان با پول نفت هزینه پایه های قدرت هزاران شاهزاده نفتی ( اشاره به گروههای تروریستی.م) را تامین کند. افزون بر این «فل» به سرکوب زنان، شیعیان و صاحبان اعتقادات دیگر در خود آن کشور نیز انگشت  می گذارد.

» این سیاست ضد انسانی و بی ثبات کننده صلح جهانی به ثروت آلوده و بدنام نخبگان نفتی و خاندان سلطنتی عربستان استوار است».

«هانس ژزف فل» جوامع غربی را نیز سهیم در پیدایش این وضع می داند: «نفتی که ما مصرف میکنیم هزینه این دستگاه قدرت را تامین می کند». او حکام شبه جزیره عربستان را متهم می کند و می گوید این شیخ های نفتی هستند که «داعش» را بزرگ کردند. اما پول آن را ما با مصرف سوخت

برای اتومبیل های خود و برای شوفاژ های خود تامین کرده ایم»….

» تمام شهر وندان با وحشتی فزاینده چشم به خاور نزدیک دوخته و به حق نگرانند که می بینند جنگ و ترور روز به روز به اروپا نزدیک تر می شود. پس ما، همه ما، کی می خواهیم بفهمیم که این درست خود ما هستیم که  با مصرف نفت و بنزین هزینه همین ترورها و حرکت بسوی جنگ را تامین می کنیم؟».

استدلال «فل» این است که در وضعیت کنونی که نفت ارزان است، تحریم واردات نفتی از عربستان ممکن است. بگذریم از این که تحریم خرید نفت از عربستان چه تاثیری بر سیاست عربستان خواهد داشت. طبق آمار مقامات آمریکائی EIA واردات نفت خام کشورهای اروپائی از عربستان فقط به 10 در صد تولید نفت خام عربستان بالغ می گردد. زیرا عربستان بخش عمده تولید نفتی خود را به آسیا صادر می کند و آمریکا هم خریدار 20 درصد از نفت عربستان سعودی است.

https://deutsch.rt.com/wirtschaft/36234-aufruf-zum-olbykott-gegen-saudi/

به تلگرام پیک نت بپیوندید


https://telegram.me/pyknet
@pyknet

لیبرالیسم  7