اجلاس مخفیانه بیلدر برگ


اجلاس مخفیانه » بیلدربرگ»

از روی سر شورای امنیت

ترجمه رضا نافعی

روز یکشنبه گذشته دیدار امسال «بیلدر برگ» به پایان رسید. شرکت کنندگان در کنفرانس گردانندگان جهان  و خداوندان ثروت  بودند که همراه با دیگر شخصیت های با نفوذ در شهر سیتگس در 40 کیلو متری بارسلون در یک کنفرانس محرمانه گرد هم آمده بودند. این کنفرانس که سخت تحت کنترل امنیتی بود از سوم تا ششم ژوئن بر پا بود. اما افکار عمومی مجاز نیست بداند در این کنفرانس، مثلا  اُلاف شُلتس آلمانی و عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان  وGeorg Papaconstantinou وزیر دارائی یونان در باره چه موضوعاتی با هم صحبت کردند. 130 عضو منتخب برای شرکت در کنفرانس امسال هم چون پنجاه سال گذشته خود سکوت کردند، زیرا آنچه در این کنفرانس مورد بحث قرار گرفته نباید به بیرون درز کند.

افکار عمومی فقط می تواند حدس بزند که دیدار سیاستمدارانی که در انتخابات دموکراتیک انتخاب شده اند  با خداوندان ثروت در جهان برای گفتگو در باره آب و هوا و مشکلات بازی گلف  نبوده است. Etienne Davignon   رئیس افتخاری » بیلدربرگ»  در روزنامه اینترنتیEU – Observer در این اواخر گوشه پرده را بالا زد و اندکی از قدرت محفل را نشان داد.  Davignon گفت منشاء پیدایش «یورو» بیلدربرگ بود.

euobserver.com/9/27778) ) . این اظهار نظر ارتباط مستقیم پیدا می کند با اظهارات سفیر سابق آمریکا در برلین.  سفیر سابق آمریکا در برلین John McGhee، می نویسد که  «بیلدربرگ» در طرح ریزی قرارداد های رم که به ایجاد EWG بازار مشترک اقتصادی اروپا  انجامید  نقش مهمی ایفا کرد: » بیلدربرگ در ایجاد  قرار داد های رم (…) ، که بازار مشترک  بر آن اساس ایجاد شد نقش اساسی ایفا کرد.»

junge Welt/11.06.2010/Machtelite hält dicht/Marcus Klökner

یک پاسخ

  1. يكي ازجالبترين وباارزشترين نوشته هايي بود كه درماه هاي اخير مطالعه كرده ام٠ انسان بي اختيار ياد نشست گوادلوپ مي افتد٠دست شما درد نكند٠

بیان دیدگاه